Traim o perioada aparte in evolutia noastra economica.

Si nu sunt simple vorbe…

Toti am citit la Istorie despre revolutia manufacturiera din secolul 18, despre revolutia industriala din secolul 19 sau despre revolutia tehnologica a secolului 20.

Si daca urmam curba ascendenta (la nivel exponential as indraznii sa spun) a preponderentei cunoasterii de-a lungul acestor revolutii (imaterial vs material), descoperim ca urmatoarea revolutie trebuia sa detina mugurii dezvoltarii intensive a conexiunilor informationale. Si chiar asa a fost. Si este…

Am putem spune ca ne aflam in faza de sublimare a Materialului in Cunoastere, a Masei in Energie. Adica aplicarea legii lui Einstein: MASA EGAL ENERGIA INMULTITA CU VITEZA LUMINII LA PATRAT.

Si daca nu putem ajunge la viteza luminii din ecuatia fizicianului genial cel putin tangential o putem tatona. Prin conexiunile neuronale ale Internetului si ale computerelor/serverelor ce il gazduiesc.

Aceasta este noua revolutie a omenirii: interconectarea neuronala prin internet.
Feedback instant 80%
Creare de lead-uri 70%
Interconectare 75%
Productivitate 80%

Lumea incepe sa gandeasca la unison prin transmiterea instantanee a informatiilor, gandurilor, sentimentelor.

Iar atunci cand te afli in mijlocul unei astfel de revolutii – tu, ca vanzator, afacerist, investitor – trebuie sa folosesti tumultul ce o insoteste ca vehicul de dezvoltare caci daca te opui sau il ignori ajungi ceea ce sunt deja altii: dinozauri.

Suntem contemporanii unei revolutii in domeniul vanzarilor. Tot ce stiam noi din scolile economice despre tehnicile si tacticile de vanzare deja se sting in desuetitudine. Relatia directa client – furnizor deja nu mai exista, pornind de la marketer pana la  vanzatorul in sine. Acum Internetul e la putere.

Daca vrei sa promovezi o afacere nu mai ai de ce sa apelezi la mixul de marketing standard (politica de pret, promovare merchandising, distributie si politica de pret) decat daca folosesti in mod preponderent marketingul digital.

Si iata ca dupa ce am trecutt printr-o acolada istorica a revolutiei industriale umane ajungem la ce ne doare cel mai tare in prezent pe noi vanzatorii: promovarea online si automatizarea in vanzari ce o insoteste.

Automatizarea a fost secretul succesului revolutiei industriale.

Ca a fost vorba de procesele manufacturiere ale Angliei sau ulterior cele industriale  ale SUA, ori de cele cele tehnologice ale Japoniei TOATE s-au bazat pe automatizare. Automatizarea reduce costurile, reduce sau chiar elimina factorul activitatii fizice umane si mai ales accelereaza derularea activitatii economice.

Acum cativa ani vanzarile se desfasurau exclusiv cu vanzatori fizici care cautau sa isi vanda produsul cat mai bine unor clienti fizici. Acum materialul este iluzoriu, caci avem programe digitale de promovare (adwords, facebook ad, etc) care sunt varfurile noastre de lancie pentru atragerea de clienti (generare de lead-uri) iar finalizarea vanzarii se face de catre insusi cumparatorul in sine prin website-uri dedicate.

Si cum spuneam deja: automatizarea aduce dupa sine si o reducere pentru costurile de personal. Nu mai ai nevoie de multi oameni in front-desk caci totul se face automatizat.  Iar legatura dintre frontdesk si back-office se face prin solutia de integrare a informatiilor despre clienti numita si CRM.

Astfel am ajuns in situatia ciudata dar reala in care CLIENTUL lucreaza pentru tine.  El alege produsul, el se informeaza despre caracteristicile acestuia, el finalizeaza vanzarea prin plasarea comenzii online, el face operatiile de plata. Toate prin platforma website-ului tau.

Analiza practica asupra automatizarii in vanzari

MIC SECRET

Costul automatizarii in vanzari este mult mai mic in raport cu bugetul salariilor necesar in cazul in care nu se realizeaza automatizare.  Este o investitie sigura tinand cont si de trendul crescator al fondurilor de salarii.

Exista deja website-uri care NU MAI AU AGENTI DE VANZARE. Toata informatia este standardizata iar clientul cand are nevoie de o decizie de cumparare apeleaza la procedurile standard de informare.

Fie ca apeleaza la binecunoscutele FAQ (intrebari frecvente) ori la o suita de intrebari prin care il ghideaza pe client in obtinerea informatiilor dorite, toate aceste solutii sunt economizatoare bani pentru forta de munca si scurtarea timpului pana la finalizarea unei  vanzari.

Viitorul este al celor care vor reusi sa automatizeze atat promovarea cat si ulterior vanzarea. Deja promovarea este preponderent automatizata, gratie  platformelor dedicate: in principal Google si Facebook.

Costul fortei de munca deja atinge cote ridicate si va creste in continuare. De aceea ca intreprinzator trebuie sa te axezi pe eliminarea cat mai drastica  a serviciilor de vanzari umane care cer prea multa forta de munca, in schimbul ei apeland la automatizare.

De ce sa ai de exemplu cinci agenti de vanzari cand poti sa iti creeezi un sistem automat de finalizare si confirmare comenzi vanzari care sa suplineasca munca acestora?

Arhitectura unui astfel de sistem – odata stabilita – isi produce efectele automat, fara a mai avea nevoie de implementare sau training.

Trainingul este necesar doar pentru segmentele adiacente din cadrul afacerii, ca este vorba de contabilitate, aprovizionare ori management.

Esti interesat pentru afacerea ta sa aflii care sunt pasii in a-ti automatiza derularea activitatii tale comerciale? Suna-ne sau completeaza formularul de mai jos pentru a putea sa te ajutam. Noi oferim solutii de automatizare pentru promovare, vanzari si suport.

[contact-form-7 404 "Not Found"]

One Thought on “Automatizarea in vanzari – de ce ai nevoie…partea I”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *