Acum ceva vreme eram la un client sa prezint solutiile CRM, cu implementare pentru respectiva firma. In cadrul discutiei am fost „apostrofat” in mod mai mult sau mai putin elegant de catre o angajata a clentului care inainte lucrase la o firma mare de telefonie mobila, la departamentul relatii cu clientii.

„Cand spuneti CRM si va referiti la Customer Relationship Management nu stiti ca exista o diferenta intre customer (cumparator) si client?” Am intrebat-o care este diferenta pe care o cunoaste ea? Nu mi-a raspuns, ea stia doar ca exista diferenta dar nu stia exact.

Analizand problema din pespectiva marketingului am aflat pana la urma ca exista o diferenta, nu lingvistica ci mai degraba de utilizare in domeniul profesionist al vanzarilor.

Strict definit, un cumparator este o persoană care cumpără bunuri sau servicii de la un magazin sau de afaceri. Cuvântul „cumparator” poate însemna, de asemenea, „client”, potrivit Dictionarului DEX, dar are o definiție separată ca o persoană care primește servicii profesionale. In afaceri, cei doi termeni sunt adesea aplicate în mod diferit în funcție de tipurile de relații construite. Cumparatorii sunt, în general, oameni care vin la tine în principal, pentru a cumpăra produse sau servicii pe care le oferă. Clientii cumpara sfaturi si solutii personalizate pentru nevoile lor specifice dumneavoastră.

Distincție de loialitate

Cumparatorii sunt cei care ar putea o singură dată sau în mod repetat apela la un furnizor, dar, în general, se caracterizeaza prin lipsa de loialitate față de societatea care furnizează produse sau servicii. Afaceri, cum ar fi magazinele de vânzare cu amănuntul, restaurante, stații de benzină, supermarketuri, bănci și parcuri de distracții iau în considerare în mod obișnuit pe cumparatori ca fiind elemente statistice in cadrul veniturilor obtinute. Cumparatorii sunt satisfăcuti de produsele și serviciile la prețuri de vânzare cu formă fixă. În cazul în care produsele sau serviciile au nevoie de o mulțime de personalizare și personalizare, acestia se „trasforma” de multe ori în calitate de clienți. Relațiile profesionale mai strânse sunt construite cu clienții în timp. Afaceri, cum ar fi birouri de avocatura, firme de design grafic, agentii de talent, firme de contabilitate, furnizorii de servicii medicale, precum si servicii matrimoniale oferă consultanță în curs de desfășurare și soluții specializate pentru clienți.

atragerea de cumparatori

Cumparatorii care plătesc pentru achiziții, dar poate să nu fie neapărat utilizatorul final sau consumator. De exemplu, o cumparatoare ar putea achizitiona un cadou de la un magazin pentru soțul său, făcându-l pe soțul său consumator. Publicitate menite să atragă clienți noi de multe ori se concentrează pe preț și valoare.Atunci când publicitatea este destinată consumatorilor, subliniază adesea calitatea și eficiența. Afacerile bazate pe cumparatori doresc să li se comande on-line, să mănânce la unitățile lor, sau sa mearga la magazinele si locațiile lor.

atragerea de clienti

Promotii menite sa atraga noi clienti tind sa se concentreze pe reputația unei companii și experiență în manipularea probleme similare cu cele ale clientului potențial. Întrucât un supermarket poate face publicitate prețuri mici și o selecție largă de bunuri, o firma de avocatura se va face publicitate câți ani au fost în afaceri și încrederea lor în obținerea de rezultate în numele unui client. afacerile bazate pe client se promoveze ca persoanele care doresc să convingă potențialii clienți să-i angajeze și să se facă referire în cele din urmă pe alții să le achizitioneze.

Trecerea de la cumparator la clienți

În multe feluri, companiile de toate tipurile pot stabili relații mai apropiate cu patronii, transformarea în mod eficient clienții în clienți. În picioare afară din, și înainte, competiția poate depinde de cât de bine compania dvs. asigură o mai mare loialitatea clienților. De exemplu, comercianții cu amănuntul, au ocazia de a dezvolta o strategie de fidelizare a clientilor prin intermediul unor programe de recompense inovatoare, care devin mai personalizate pentru fiecare client, cu ajutorul tehnologiei smartphone. Prin contactul direct cu și feedback regulat de la clienți, un comerciant cu amănuntul poate răspunde cu sugestii personalizate și de produse speciale și se ocupă de servicii de catering specific la nevoile clienților individuali. Atunci când un comerciant cu amănuntul începe să se considere ca un agent de produs pentru fiecare client, relatii pe termen lung au sanse sa înflorească.

 

In era digitalizata a marketingului, realizarea unei relatii directe chiar si cu orice cumparator (trecerea catre nivelul superior de client) se poate face facil apeland la sisteme de administrare baze de date, ceea ce numim noi CRM.

Ca unealta strict necesara pentru aceasta evidenta personalizata a clientilor recomandam solutiile CRM personalizate cu workflow. Accesati pentru detalii prezentarea CRM.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *