Viitorul este automatizarea

Dupa cum spuneam in articolul precedent: automatizari in vanzari – partea I, au mai ramas cateva zone tampon in care relatia fizica client – furnizor este preponderenta:  mentenanta si service-ul, relatiile clienti de informare si nu in ultima masura: distributia.

Distributia isi traieste si ea etapa de digitalizare prin automatizarea procesului de administrare a acesteia dar inca mai exista factorul uman care genereaza cheltuieli mari mai ales in ultima etapa a acesteia adica livrarea propiu-zisa la client.

Aici viitorul este cel al distributiei COMPLET automatizate (vezi tendintele de distributie prin drone, autovehicule autonome, puncte de distributie/colectare automatizate etc)

Ramane  problema mentenatei si a service-ului pe de o parte si serviciul de relatii informare clienti de de alta parte.

Aici este nevoie de o solutie de automatizare a comunicarii. Iar comunicarea euristica nu se poate face cu programe automatizate. Cum ar fi sa avem un program care atunci cand este apelat de un client cu o intrebare, acesta sa o inteleaga si sa raspunda autonom astfel incat clientul sa fie multumit? Nu se poate asa ceva…Sau se poate?

Cine este robotul inteligent de conversatie?

Bine ai venit, draga ChatBOT OPTO. Robotul de convorbire automatizata.

Deja din 2016 tehnologia NLP  (Natural Language Processing – atentie a nu se confunda cu NLP – neuro linguistic programming, vezi pe google) si-a castigat adepti, a inceput din randul temerarilor dar acum deja putem vorbi de o piata stabila cu cerere constienta de necesitatea implementarii acestuia in procesul de automatizare vanzari.

E drept ca exista diferente intre un chatbot bazat doar pe triggere, unul cu triggere variabil euristice si unul bazat pe NLP. De fapt granita existenta intre aceste trei modele de chatbot  este una vaga, cu intercalari si delimitari variabile.

Ce este un chatbot? Este un program care folosind anumite nivele si criterii de analiza euristica  a LIMBAJULUI UMAN sa poata initia si dezvolta o convorbire cu trasaturi de limbaj natural. Boot-urile de chat sunt programe de calculator care imită conversația cu persoane folosind inteligența artificială. Ele pot transforma modul în care interacționați cu clientii in special in spatial internetului, printr-o serie de sarcini auto-inițiate într-o cvasi-conversație.

Caracteristici ale robotilor de conversatie:

  • Nu înțeleg bine conversația, ei au niste raspunsuri pre-stabilite, mai mult sau mai putin.
  • Se bazează pe potrivirea tiparelor de comunicare
  • Robotii de conversatie au un set de reguli de intrare și ieșire
  • Recunosc cuvintele culese de la utilizator și răspund cu un răspuns pre-stabilit, de exemplu: – Omul: „Mă simt foarte îngrijorat astăzi”. Robotul de conversatie: „De ce te simți îngrijorat în ultima vreme?”
  • Unii roboti de conversatie INVATA prin interacțiunile utilizatorilor
Unde putem folosi robotii de conversatie?

Se pot instala pe aplicatii mobile, pe website-uri, pe facebook la messenger.

Unii roboti de conversatie pot intelege mai multe limbi, in functe de programare.

Robotul nostru de conversatie OPTO poate comunica doar in romana pentru ca atat a fost programat, dar de principiu exista zeci de limbi pe care le poate intelege daca ar fi setat ca atare.

Poate fi folosit pe diferite platforme: website, sms, telefonie sau mesagerie instant. Cel mai recomadant si folosit in acelasi timp este cel de pe platforma Messenger Facebook. In primul rand pentru ca are o mare audienta (1 miliard de utilizatori) si mai ales pentru optiunile nenumarate. Recent Facebook a introdus si promovarea exclusive prin messenger.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *