Ce inseamna pagina de business Facebook
Deseori lucrurile noi ne sperie atunci cand nu le cunoastem bine. Utilizarea unei pagini de facebook cu profil standard sau pagina de companie? Ne este mai usor sa le intelegem daca putem face analogie cu lucrurile deja cunoscute, fie ca este vorba chiar de o poveste despre frumoasa din padurea adormita. Hai sa intelegem Facebook gandindu-ne ca o poveste, povestea care ne inconjoara din ce in ce mai mult: promovarea online pe Facebook.
Toti stim povestea...
Demult, era o imparateasa si un imparat care isi doreau foarte mult sa aiba un copil si chiar asa s-a si intamplat, iar la botezul fetitei au fost chemate 12 ursitoare, doar ca una a venit neinvitata si pentru ca familia nu avea 13 tacamuri, ursitoarea cea din urma a aruncat un blestem asupra fetei cum ca la varsta de 16 ani se va intepa si va cadea intr-un somn profund, ca moartea.
Atunci, cand fata implinea varsta prezisa, s-a intepat si blestemul s-a abatut asupra ei, pana cand un print care calatorea pe acolo a vazut-o si a sarutat-o
Ursitoarele sunt oportunitatile din Facebook, daca nu le folosim bine devin rele
Toți suntem niște regi și regine iar pentru copii noștri ne dorim numai ursitoare bune. Dar dacă nu suntem atenți și nu avem în vedere toate ursitoare, sigur s-o găsi una omisa de către noi care ofuscata ca nu a fost băgată în seama o sa trântească un blestem de o sa ne meargă fulgii.
Analizeaza, alege, aplica
Multe afaceri pe Facebook se axează pe promovări prin profile personale, cu promovări organice printre prieteni și grupuri de publicitate.
Întâlnit persoane care erau chiar reticente sa folosească pagini de companie pe motiv ca nu vor sa fie luați în vizor de Facebook. Sa va spun un secret: de fapt Facebook va are în vizor. Și rulează zilnic programe de analiza care au ca scop printre altele și oportunități de promovare prin rețea sa a afacerilor postate de dvs. Facebook vede ca tu promovezi o afacere printr-un profil non-business. Sunt unele cazuri in care chiar iti cere ca in timp scurt sa iti schimbi pagina de profil in business page. Dar acest lucru este bun, trebuie doar sa stim sa folosim oportunitatile ce ni le ofera facebook pentru promovarea afacerilor.
Facebook se dezvolta din promovare, urca si tu in acest tren numit Oportunitate
În calitate de promoter social media, am vorbit cu multe întreprinderi mici și am întâlnit multi care nu înțeleg diferența dintre un profil Facebook și o pagină Facebook și care dintre ei ar trebui să le folosească pentru afacerea lor. Da, profilul Facebook și pagina Facebook sunt cele două moduri în care puteți fi reprezentate pe Facebook, dar este important să identificați diferențele dintre cele două, pentru a gestiona eficient prezența afacerii dvs. pe Facebook.
Sunt diferente dar sunt in avantajul tau daca stii sa le exploatezi
În afară de încălcarea Termenilor de serviciu Facebook, întreprinderile mici fără o pagină Facebook se confruntă cu dezavantaje serioase. Dacă nu aveți nicio pagină, puteți crea percepția că afacerea dvs. este în afara legăturii cu utilizatorii de tehnologie și de social media. Aceasta poate ridica întrebări cu privire la evoluția afacerii dvs. în ansamblul său și poate reduce în mod semnificativ încrederea clienților.
Paginile Facebook, spre deosebire de profilurile Facebook, permit întreprinderilor mici să construiască rapid un grup de „urmăritori” fără nici o limitare. Profilurile personale te obligă să trimiți o cerere de prietenie înainte de a putea face o conexiune, ceea ce poate fi problematic deoarece oamenii ezită să dea click pe „accepta prieten” dacă nu vă cunosc deja. Paginile, pe de altă parte, necesită doar un „ca” pentru a începe relația cu un fan, o perspectivă sau un client. Adica dupa ce iti declari domeniul de activitate Facebook deja sugereaza utilizatorilor potential interesati pagina ta. E suficient sa fi dat un follow la o pagina asemanatoare cu a ta sau daca si-au declarat interesul fata de genul tau de activitate.
Cireasa de pe tort: promovarea Ad Facebook
Contul de business si cel de publicitate este legat de active Pagini. Promovarea poti sa o faci numai dupa ce setezi aceste doua conturi. Nu poti sa faci promovari pentru profile personale. Aici este si o alta problema determinata de cunoasterea deficitara a posibilitatilor de promovare ale Facebook-ului. Multi antreprenori dupa ce posteaza un articol publicitar, se asteapta sa fie cititi de toti „urmaritorii” paginii. FALS! Nu e suficient. Facebook ofera postarea ta la cativa urmaritori si vede cum reactioneaza acestia. Daca este un articol la care lumea reactioneaza atunci numarul „urmaritorilor” carora Facebook le propune postarea ta creste. Daca nu, atunci postarea ta este uitata in vraful din ce in ce mai mare al postarilor de duzina. Dar facebook iti da si posibilitatea promovarii postarii tale. Multi apeleaza la acel buton magic, si se uita la cate like-uri si reach au ajuns. In marea majoritate a cazurilor nu cred ca e o solutie decat provizorie, de studiu al reactiei publicului. Adevarata masura a promovarii afacerii tale o poti descoperii numai dupa ce in contul de publicitate incepi sa creezi campanii, seturi de reclame si in final reclamele propriu-zise. Acesta este ultimul pas de la trecerea din stadiul de joaca de-a promovarea la o promovare profesionista.
Concluzia: foloseste Facebook-ul metodic, nu la intamplare
Daca vrei sa ai rezultate in promovarea online Facebook trebuie sa te folosesti de toate accesorile publitatare ale acestuia. Nu te lasa in seama butonului „Promoveaza Postarea ta” caci el te ajuta doar sa iti dai seama de efectele postarii tale, dar companiile Ad Facebook iti pot aduce rezultate, caci altfel postarile tale pot fi foarte frumoase, dureros de frumoase dar degeaba. Si o sa ajunga precum Frumoasa din padurea adormita: atragatoare dar toti din jurul ei… dorm sau nu exista pentru afacerea ta. Si te nu astepta sa sa vina clientul sa te sarute si sa iti infloreasca afacerea: ca asta se intampla doar in povesti.