Operatorii economici care sunt obligati sa utilizeze case de marcat trebuie ca la ora inceperii programului de lucru sa asigure inregistrarea sumelor de bani detinute de angajatii lor intr-un registru de bani personali, special intocmit in acest sens, se mentioneaza in OUG nr. 8/2015, recent intrata in vigoare.
Operatorii economici au fost luati prin surprindere de aceasta ORDONANTA, dat fiind si faptul ca ea a fost aprobada pe data de 30 aprilie 2015. Notificarea va trebui depusa in termen de cinci zile lucratoare de la data publicarii Ordinului MFP nr. 513/2015, adica pana vineri 8 mai. Astfel weekendul liber de 1 mai, a produs unor comenrcianti o criza de timp, iar statul vine cu amenintarea ca va aplica amenzi de 9.000 RON comerciantilor care nu detin acest registru de bani personali si nu il inregistreaza pana la sfarsitul acestei saptamani.
Registrul se prezintă sub forma unui caiet cu pagini A4, ce trebuie numerotat crescător, pe ultima filă semnând administratorul sau înlocuitorul de drept al acestuia.
Registrul banilor personali se completează zilnic, la începutul programului de lucru, de către salariații operatorului economic, aferenți unității de vânzare a bunurilor/prestare a serviciilor”. Înțelegem, așadar, că nu toți salariații unei societăți vor completa aceste sume în Registrul de bani, ci numai cei din incinta locației de vânzare sau cei arondați acestei locații de vânzare.
Va prezentam cateva aspecte asupra acestui Registru care nu sunt detaliate in acest ordin:
-
Registrul în sine nu se înregistrează la ANAF, însă în termen de 5 zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, trebuie depusă o notificare privind înregistrarea lui, prin care se precizează numărul de pagini al acestuia;
-
Nu există un model oficial pentru notificarea autorității fiscale;
-
Este permisă folosirea unui singur Registru pentru o unitate de vânzare/prestare de servicii;
-
La terminarea unui Registru, ar trebui reluată aceeași procedură de notificare la ANAF în termen de 5 zile lucrătoare de la data terminării Registrului vechi și înființării noului Registru;
-
Registrul nu are un regim fiscal special, prin urmare cea mai eficientă metodă de înființare a acestuia este achiziția unuia din comerț, cu cât mai multe file;
-
Ordinul analizat astăzi introduce și rubricația coloanelor din Registru, ce poate fi întocmită prin liniere;
-
operatorul economic răspunde de integritatea Registrului și mai ales de obligația ca personalul din unitatea de vânzare să completeze banii personali în acest Registru la începerea programului;
-
Completarea în Registru trebuie să fie realizata fără spații libere, fără ștersături sau modificări;
-
Operatorii economici trebuie să facă instructajele necesare pentru ca salariații să înțeleagă ce li se cere, respectiv trebuie să li se precizeze în fișele de post aceste noi obligații privind respectarea reglementărilor pentru utilizarea caselor de marcat fiscale.
Registrul este valabil si trebuie utilizat din data de 30 aprilie 2015, data publicării în Monitorul Oficial, însă contravențiile pentru nerespectarea acestei obligații se vor aplica doar pentru fapte constatate după data de 8 mai 2015.
Acest termen derivă din prevederile art. VIII din OUG nr. 8/2015 privind modificarea reglementărilor aplicabile caselor de marcat fiscale, publicată în Monitorul oficial din data de 28 aprilie 2015.
De asemenea va amintim că ordinul nu precizează modul în care se va depune notificarea, astfel apreciem că aceasta poate fi depusă:
- direct la registratura ANAF, probabil cea mai sigură metodă;
- prin poștă, cu confirmare de primire.
REGISTRUL POATE FI ACHIZITIONAT DE LA FIRMA NOASTRA PE COMANDA FERMA LA ADRESA DE MAIL office@optimbirou.ro, la achizitionarea registrului va oferim GRATUIT modelul de notificare cu care trebuie obligatoriu inregistrat Registrul la ANAF. GRABITI-VA MAI AVETI LA DISPOZITIE NUMAI 2 ZILE PENTRU ACHIZTIONAREA SI INREGISTRAREA REGISTRULUI!