Ce este Messaging Marketing?
Imagineaza-ti un angajat care raspunde pe chat la toate mesajele clientilor, fie ca sunt cereri de info, comenzi sau detalii de intretinere post-vanzare. Acesta poate sa raspunda instant si simultan la zeci, sute de interactiuni, fara a se bloca, fara a se supra-aglomera. Acesta poate fi doar un robot. Care, mai mult chiar, trimite mesaje instant personalizate pentru fiecare client, nelimitatat din punct de vedere tehnic dar limitat de GDPR si buna cuviinta.
Messenger Marketing influenţează pozitiv comerţul electronic tinand cont de caracterul sa de automatizare in vanzari. Domeniul marketing-ului pe Messenger in special chatbot-urile, sunt o solutie care pe langa ca au trecut faza initializarii deja au ajuns la nivelul de necesitate in afacerile online. E o mica revolutie asemantoare celei de acum cativa zeci de ani a promovarii prin email. Rezultatele unt fantastice, dar nu trebuie sa uitam: si campaniile de emailing au avut rezultate fantastice, dar nu mai este cazul acum.
Comenzi abandonate pe Email versus Comenzi abandonate pe Chatbot
Campaniile de email in trecut au avut si ele o rata de raspuns foarte ridicate dar cu timpul ele si-au construit o matca mai ales in domeniul re-marketingului, asa cum si messengerul chatbot va avea in viitor o astfel de stabilizare. De ce? Pentru ca este in normalitatea lucrurilor ca noile cai de promovare sa fie atragatoare catre client prin insasi noutatea lor, dar odata cu obisnuinta intervine in cadrul clientui si o tendinta de suprasaturatie.
Chatbotul, precum campaniile de email au o nota puternica de automatizare, iar automatizarea are un punct slab: daca nu este targhetata bine duce la consum de energie mare si fara eficienta. Trimiti messenging la cat mai multi clienti potentiali? Atunci gresesti, noi te-am invatat in cadrul articolelor noastre ca norocul in automatizare e ca ghicirea in stele prin intermediul statisticii: are eficienta doar daca se adreseaza extraterestrilor.