Ca urmare a numarului mare de cereri inregistrate cu privire la cunoasterea modului de mobile-fiendly venim in ajutorul dumneavoastra cu un articol suplimentar.
In prezent tendinta principala este ca atat site-urile cat si emailurile sa fie accesate pe mobile si alte device-uri asemanatoare. Este clar deci ca orice comunicare cu clientii d-voastra prin email se va lovi de aceeasi problema: mobile-friendly. Trebuie sa aveti grija sa ii oferiti clientului posibilitatea sa lectureze usor si bine mailul d-voastra. Tocmai de aceea trebuie sa urmariti cateva criterii simple dar necesare optimizarii mailurilor d-voastra viitoare.
Pentru a construi un newsletter (email) optimizat mobile-friendly:
– Primul criteriu ar fi ca email-ul tau sa nu depaseasca 600 pixeli pe latime display. Astfel cititorii de pe mobile nu vor avea probleme de vizualizare a email-urilor concepute pentru formate desktop PC.
– Un alt criteriu este de a compune email-ul pe o singura coloana. Pe un device mobil, mai multe coloane ar aparea unele peste celelalte si ar bulversa cititorul. NU VA COMPLICATI CU UN EMAIL CU MULTE COLOANE DECAT DACA SUNTETI PROFESIONISTI. Sunt necesare o serie de scripturi pentru optimizarea mail-urilor cu mai multe coloane.
– Utilizati fonturi mari la scris. Recomandarea este intre 13 si 14 pixeli sa aiba scrisul, pentru ca acesta sa fie lizibil si usor de citit si de catre un utilizator cu ecran mic.
– NU UTILIZATI imagini mari in mail sau newsletter-ul d-voastra. Multi utilizatori mobili folosesc conexiune 3G sau mai slaba, iar viteza de download a acestor imagini este vitala pentru cititor. Ba mai mult, daca este o imagine mare fie se trunchieaza pe display-ul mobil (cititorul trebuie sa apese pe scroll pentru a vedea partile neafisate), fie se micsoreaza atat de mult imaginea incat nu se mai vede nimic clar.
– Evitati barele de meniu. Din moment ce degetele nu sunt cele mai abile instrumente de utilizat pe un display mic, aceste bare de meniu s-ar putea sa deranjeze cititorul si chiar sa il irite atunci cand apasa pe butonul gresit.
Maxim 40 de caractere cu tot cu spatii per rand. Avand in vedere ca cititorii au un ecran compact, cu cat informatia este mai compacta si incadrata, cu atat o vede mai bine pe ecran si atrage mai multi cititori.
– Nu inghesuiti linkurile! Este foarte usor sa accesezi linkul gresit daca acestea sunt foarte apropiate si astfel determini cititorul sa isi piarda rabdarea si sa nu mai acceseze acel email.
– Multi furnizori de emailing va ofera o imagine atragatoare drept element unic in cadrul unui email/newsletter de campanie promotionala. Pentru ei este mai usor sa faca o grafica imagine statica (costuri minime, cerute din pacate si de cei care comanda campanii email) care sa duca la newsletter-ul d-voastra online de pe site, dar care NU IMPLICA CLIENTUL IN MOD RESPOSIVE (intentie de a cumpara). Si desi aveti accesari nenumarate pe email, rezultatele nu se vad. Ba mai mult, adesea utilizatorii de pe mobile vad doar un background mare si alb (deoarece mobilele adesea BLOCKEAZA imaginile – drept protectie) si nu mai primeste nici o informatie care sa il faca sa actioneze.
Noi va putem oferi campanii de emailing, in conditii profesioniste si cu un tarif economic.
Pentru a conceptualiza un email optimizat in vederea implementarii unei campanii de emailing, contactati-ne la adresa de mail office@optimbirou.ro.